Proč je vhodné zapisovat si jídelníček

Proč se doporučuje před návštěvozáznam jídelníčkuu nutričního poradce či terapeuta, abyste přišli se záznamem o jídle a pití z posledních dní?
Jedním důvodem je to, že poradce potřebuje vědět, jak jste se doposud stravovali a co Vás tedy do výživové poradny přivedlo.

 

 

 

Co je ale benefitem záznamu jídelníčku pro Vás? Sami toho možná o svém stravování hodně zjistíte.

Nejčastěji se zapisováním dají odhalit tyto problémy:

  • podceňování nebo úplné vynechávání snídaně
  • nutriční nevyváženost jídel
  • malá pestrost jídel
  • nedostatek zeleniny nebo ovoce
  • chutě na sladké ve večerních hodinách způsobené často vynecháváním svačin přes den
  • automatické a nadměrné mlsání
  • neustálé uzobávání
  • příliš malé nebo naopak velké porce
  • nedostatečný pitný režim
  • nesprávný výběr nápojů

focení jídelníčku

Vhodné (ale ne povinné) je zaznamenávat si jídelníček i po první konzultaci.
V začátcích je dobré si pohlídat, že postupně zavádíte dohodnuté změny jídelníčku a jednou za čas zhodnotit, jestli jste na nějaké dohodnuté návyky nezapomněli. Dnes je situace o to jednodušší, že je možné použít mobilní telefon a jídla si fotit (a vkládat do speciálně vytvořeného alba, aby bylo jednoduché si jídelníček jako celek jednou za čas projít).

Pokud používáte k záznamu jídelníčku tužku a papír, je dobré si zaznamenávat k druhu a množství jídla také:

  • kdy a kde jste jedli
  • jestli jste měli hlad, nebo jen chuť
  • zda jste se po najedení cítili sytí nebo dále hladoví
  • prostředí a okolnosti (sledování televize, zákusek ke kávě, dojídání po dítěti atd.)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.